2010-04-11 ? 20:44:08

sommarfeelings.

Idag när jag hade sprungit, städat och höll på att tvätta så hörde jag förtjusta skratt utifrån. Jag kollade ut och hittade två tjejer, helt lyriska, utan jackor som sprang runt i trädgården som galningar. Skrattade högt åt dem och vände mig bort för att de inte skulle se mig. Höll på att kissa på mig när en av dem helt plötsligt slår armarna runt mina ben och frågar : Nanna, vad skrattar du åt ?
( Nanna & Ninni är andra former av mamma )
Jag förklarar snabbt att jag skrattade åt Molly och försäkrade I om att det verkligen inte var åt dem jag skrattade. Blev avbruten i min förklaring av H som höll på att plocka fram utemöblerna, solstolarna och relaxstolarna runt poolen. Tackade Gud en snabbis och hojtade sedan till H : Jag hjälper dig ! Tog I i handen och drog med henne ut mot trädgården, lycklig över att få henne på andra tankar.
När möblerna var ute och min flytande middag intagen och J för fetielfte gången berättat för mig att de FÅR vara ute utan jacka idag så klappade jag henne på kinden och gick innåt. Bytte snabbt om och slängde på mig ett par av mina nya skor och satte mig på bussen mot Mörby för att handla lite mat, schampoo, balsam och bingolott. När jag var klar och kommit hem sjönk jag ner i soffan i 2 sekunder innan jag satte igång med strykning och matlagning. Nu sitter jag här : hälften av tvätten är struken, maten är uppäten och jag har nästan satt i mig en hel flaska fanta idag. Vafan hände med mitt nyttiga liv utan socker & fet mat ?! JAG.HAR.DÅLIG.KARAKTÄR !
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: