2010-08-17 ? 21:09:01

kurs, sjukling och pinsamheter

Jaha, vad har då hänt sen sist ? Igår när jag kom hem från sjukan så var det gräsanläggning som gällde, med andra ord: ligga på knäna och rulla ut konstgräs. Mycket smutsig historia och jag hittade tillochmed lera innanför bh:n när jag äntligen fick inta duschen. Kvällens spenderades med min fru aka Hannah, en kräftpasta, ett glas vin och kortspel. Det blev även en sleepover som slutade med att jag låg och läste min bok (Elsas mode. Har blivit som besatt !) och Hannah sov.
Idag jag inte gjort många knop: strykt, städat, tvättat, hämtat tjejerna och varit på kurs. Håller på att bli sjuk så försöker ta det så lugnt som möjligt och fick uppleva en av mitt livs största farhågor.
Antar att ni vill veta vad som hände ?

Var på kurs på söder ( HLR för både vuxna & barn) och var påväg hem och ringde mamma och kollade vad hon tyckte att jag skulle köpa för medicin mot förkylningen jag dragit på mig. Fick ett bra svar och hoppade av bussen i centrum för att inhandla botemedlet på Coop. När jag kryssat mellan hyllorna länge så bestämmer jag mig för Kan jang och en halvliter hallonsorbet, går mot kassan och efter mig kommer en hel hord av rika hemmafruar med korgarna fulla av dyra delikatesser och svarta kreditkort. Yes ! tänkte jag, jag slapp stå i kö.
Killen i kassan drar mina varor och berättar att det blir 150 kronor, gött tänkte jag och drog mitt kort. Vad händer ? Jo, kortfan funkar inte (plånboken har tydligen gått ner i vikt denna månaden), eller rättare sagt: HAR JAG INTE ENS 150 KRONOR PÅ MITT KORT ?!
Högröd i ansiktet hasplar jag ur mig något i stil med att jag fått nytt kort och att det krånglat innan och skyndar sedan ut ur affären. Bakom mig hör jag höga suckar och lyckas snappa upp kommentarer som "vad gör man i affären när man inte har pengar" och "ungdomar".

Behöver jag säga att jag tog det långa benet före det korta hela vägen hem ?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: