2010-03-08 ? 21:02:31

andra bullar

Lyckans medvind blåste på mig när jag klädde på mig och tog med mig molly och vagnen för att hämta tjejerna på dagis. Molly deklarerade redan innan vi började gå att hon helt och hållet tappat hörapparaterna så hon skulle inte vara kontaktbar under hela promenaden genom att springa rakt ut i gatan trots att jag skrikit, visslat och hojtat : stanna !
Med en dålig start kom vi iväg och jag försökte verkligen hitta medvinden igen, den httade jag dock på dagis där två föredetta rosaklädda tjejer ( numera bruna av leran ) kom springandes emot mig med glada leenden och en hel del pussar och kramar. Eftersom tjejerna redan var påklädda så var det bara för mig att sätta dem i vagnen och börja traska hemmåt och slippa klä-på-sig konflikten. Det sägs ju att man ska välja sina strider och jag tog därför mod till mig och föreslog att tjejerna kanske skulle ta och gå en bit. Detta togs emot med frågan: får vi springa då ?
Ingen var gladare än jag när jag inte bara hade en döv hund att hålla koll på, utan nu även 2 barn som betedde sig som om de varit fotbollshuliganer i ett tidigare liv. Men, organiserat kaos verkar ändå vara min biff och vi tog oss säkert hem.
Väl hemma så ska jag bara springa ut med soppåsen och när jag kommer tillbaks så möts jag av nerkissade kläder på hallgolvet och ett skrikande naket barn en bit bort. Det var bara att gilla läget, tvättmaskinen fick gå varm och efter ett bad och nya kläder så var friden funnen för en stund. Vi bestämde oss tillslut, efter en massiv fruktsallad, för att baka sockerkaka med citronsmak. I tyckte det var superkul och skötte sig exemplariskt medans J testade gränserna efter redan 5 minuters bakning. Tröttheten hade hoppat upp och slagit henne hårt så kvällen fortsatte med gråt och tandgnislan och jag fick agera snuttefilt samtidigt som jag försökte skära upp kakan, städa, fixa pyjamasar och tvätta.
Behöver jag säga att jag ska sova nu ?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: