2010-03-04 ? 10:28:22

Lyckotårar och kändis-spoting.

Hann inte skriva mer igår då jag hade tjejerna till 5 och sedan gick ner och däckade i soffan av trötthet. Jag lovar, hade jag fått ett samtal hemifrån igår så hade jag med all säkerhet börjat storgråta. Det är inte lätt att vara sjuk här i Stockholm, många många mil från mammas omsorg, haha ! Men idag är jag lite piggare, efter väldigt många timmars sömn, och känner inte för att gråta längre utan känner nu ett sug efter godis. Som tur väl är så snöar det här och då är man inte så sugen på att gå en kvart för att komma till affären. Hör mammas ord i huvudet : - spara dina pengar josefina.
Yes, det är vad jag tänker göra, har fått alla möjliga konstiga idéer om att jag ska börja skriva veckomatsedel och åka och veckohandla. Varje söndag ska jag veckohandla, ingen annan dag såvida det inte fattas något extremt viktigt. Vi får se hur länge det löftet håller i sig med tanke på mitt enorma sug efter choklad och andra onödigheter :P

Igår hade jag faktiskt ett par ganska roliga ögonblick, trots sjukdom, för det första så hade barnen bestämt sig för att vi bara fick prata engelska med varandra, vilket är ganska svårt med en 4 och en 5åring. Men men, sagt och gjort, vi lekte mamma, pappa & barn. J var storasyster, I var mamma, Jag fick vara pappa och dockan fick vara barn. Jag pratade inte så mycket utan lyssnade mest på deras svengelska blandat med hitta-på-språket, tänkte dra några utdrag ur leken:
- Now gar we på prom-menad.
- Im fyller år todag
- Take bort the duke

Ni förstår att 2 timmar av detta framkallade en del skratt, men glädjen var ändå att få gå ner och lägga sig, själv i sin egen soffa och höra två flickor skrika i trappan : I love you Josefina !

Fick även ett paket på posten igår, från mamma & pappa.

När I kom ner med paketen utbrast hon : Barnflickan, du har fått paket ifrån Småland !
Jag öppnade paketet med henne jämte, hoppandes jämfota och satte mig ner på golvet när jag öppnat.
- Det är ett par stövlar ! Säger hon
- Jaa, säger jag och börjar gråta
- Gråt inte, vi kan skotta bort lite snö och smälta det så kan du testa dom om du vill. ( Hon klappar mig på huvudet och kramar mig )


Tänkte avsluta inlägget med lite kändis-skryt.

Ser ni det röda huset ? Där bor nämligen Marie Fredriksson :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: