2010-03-09 ? 22:05:18

ordning & reda.

Hade tjejerna mellan halv 6 och 9 idag. Det var två trötta tjejer som kom hem från simskolan och bönade och bad om pannkakor. Sagt och gjort, pannkakor it was ! De blev supergoda och tillochmed jag hann avnjuta en pannkaka i damernas sällskap ( brukar inte hinna det då de gör allt annat än att sitta stilla när de äter). Efter pannkakorna så satte tjejerna igång med att måla teckningar och jag, sorteringsberoende som jag är, satte igång och rensade. "Målar lådan" som är en f.d tv-bänk som, vars lådor är fullbelamrade med allt från penslar till målarböcker, har stört mig under hela min tid här på att den inte har kunnat stängas. Efter ca 45 minuters sorterande och organiserande och urtorkande så såg det ut som om det aldrig varit något annat än ordning i lådan. J utbrast : hurra, nu kan vi köpa mer tuschpennor för nu kan man stänga lådan igen !
Att lådan var rensad skänkte mig ny energi så nattningen gick i ett huj och denna kväll var det inte ett enda barn som var uppe efter att jag första gången sagt god natt, vi ses imorgon och pussat dem i pannan.
Nu ska jag sova, det är jag förtjänt av :)
Kommentarer
Holmströms

Va kul att du har det bra jossan! vi saknar dig här hemma men är samtidigt väldigt glada att vi vet att du har det bra!! hoppas vi ses snart!!! PUSS!

2010-03-15 @ 17:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: