2010-05-31 ? 18:48:54

ilska, poolparty och överraskning.

Var på lidl och handlade, gick runt och handlade mat samtidigt som jag grät hejdlöst. Jag skämdes så jag höll på att dö, men vad skulle jag göra, det är som om min tårkanal har fastnat på on-läge.
Väl hemma drack jag saft ur min nya tillbringare som jag köpte på ikea i lördags och helt plötsligt kom H och frågade om jag hade glömt tjejerna. Ja, det hade jag... Sprang till dagis för att hämta två trötta tjejer som skulle cykla hem.
Behöver jag berätta att det gick åt helvete ? Lilla J skrek hela vägen hem och mitt tålamod var lägre än mitt mående, det vill säga : jag skrek minst lika mycket tillbaka..
Väl hemma fick jag dåligt samvete och lät tjejerna ha poolparty till tonerna av Beyoncé, de piggade upp mig och fick mig att visa några sköna moves :)
Jag led av så dåligt samvete att jag plockade upp båda två i min famn, pussade och kramade dem och berättade för dem att jag älskar dem och att jag är arg för att jag är ledsen. I svarade:
- Vi vet, mamma sa du saknar din kompis som rest till himmelen.

Ja, så är det ju. Att min vecka är hemsk rår ju inte dem för. Jag borde ta och skärpa mig, inte vara så ledsen, arg eller ha så kort stubin. Jag borde var den snälla och glada barnflicka jag brukar vara.

När H kom hem vid 18 så berättade hon att hon, jag & barnen ska åka till Strömsholm på fredag, på hästtävlingar. Jag undrar vem av mig och barnen som blev lyckligast ? haha !




-Vi trotsar ilskan och piggar upp med ett poolparty !
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: