2010-05-06 ? 21:54:01

kaskadblod och konstigheter.

Vaknade idag och gick yrvaket upp till tjejerna, hade inte borstat varken tänder eller hår och I utbrast förvånat : nanna, va du ser ut. har du inte sovit hemma ?
Förklarade för tjejerna att jag skulle borsta tänderna när jag druckit mitt kaffe och håret fick bli oborstat eftersom jag inte kunde hitta min hårborste.
Ett lurigt flin spred sig i J:s ansikte och jag frågade försiktigt : Det är ingen av er tjejer som sett min hårborste ? Nää, det var ingen som hade.. Lite senare frågade jag J om hon möjligtvis hade sett min hårborste. Då svarade hon snabbt: jag tror det är hustomten !
( Har skrämt barnen och sagt att de måste äta upp sin mat, vara snälla och lyda för annars kanske hustomten kommer och tar dom )
Efter en stund dividering om vart hustomten kan ha lagt min borste och vem som hjälpt honom att gömma den så kom det fram att jag kanske skulle kolla bland tant-grejerna. Gick snabbt ner och kollade min troslåda och hör och häpna, där låg min hårborste !


Kan det här vara det farliga hustrollet kanske ?

Dagen gick snabbt efter jag lämnat tjejerna, städat och lunchat med hannah. Tjejerna hade bett mig hämta dem sent från dagis idag så jag hämtade inte dem förrens halv 4 och då hade vi mysig picknick vid lekplatsen :) Väl hemma igen var tjejerna griniga så ett tag låg jag med I framför mig och J på mig och försökte få dem att vila. Det gick bra och vi klarade kvällen med hjälp av Mamma mia skivan och mys nere hos mig. Tjejerna somande ganska snabbt och jag fixade lite och moppade golven uppe. Avbryts av ett illvrål och skrik på nanna. J hade fåt fontän-näsblod och det bara sprutade. Jag fick panik och svimmade i någon sekund men klarade ändå situationen och efter en stund somnade lillan om :)
Kommentarer
bitterfittan

jag ska se lady gaga (: vad ska du göra i helgen bejb`?

2010-05-07 @ 02:15:48
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Stephanie

i looove it!! du och blod. ses i mon min kära:D

2010-05-07 @ 14:40:29
bitterfittan

har du haft en bra helg bejb? (:

2010-05-10 @ 14:35:06
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: