2011-01-25 ? 18:24:49

All this time.

Ni vet när man har en sån där vän, en sån som man vill spendera varje vaken stund med, en sån som man delar allt med. En sån vän som gör att festerna blir tokigare, fyllorna blir roligare, ja tillochmed bakfyllorna blir roligare med. Jag hade en sån vän en gång. Vi var som ett, vi var som systrar och vi älskade att tillbringa all tid tillsammans.
Våra favoritkvällar var i min soffa med favorit boxen, saft och chips, vi kunde ligga där i timmar och bara vara. Bland mina galnaste minnen är med denna vän. Jag minns särskilt runt förra jul- och nyårshelgen, vi festade på kvällarna och på dagarna så låg vi och mådde pyton i min soffa. Låter ganska dekadent, men just där, just då så var det livet.

Jag träffade denna vän när jag gick igenom den värsta perioden av mitt liv, hon kom in som en varm sommarvind och det krävdes inte låg tid innan vi visste att det var vi. Tillsammans blev vi fnissiga, galna och väldigt stökiga. Vi kunde direkt prata om allt, hon hjälpte mig mycket igenom min svåra period och om jag ska vara allvarlig så tror jag det var 99% hennes förtjänst att jag klarade mig. När vi var tvungna att skiljas efter att ha bott och arbetat ihop i nästan 3 månader så grät vi, trots att vi visste att vi skulle träffas snart igen.

Vi höll ihop konstant superlänge, tills en dag då allt bara försvann. Efter det blev inget sig likt, det fanns en annan som tog hennes tid och energi. Och, förstå migt rätt, jag missunnar inte min vän detta, det kom bara som en chock att jag inte längre hade någon vidare plats i hennes liv. Detta skadade mig, gjorde mig ledsen och gjorde att jag blev arg. Nu finns inte denna vänskap kvar, kanske en bit av den, men inte hela. Vi båda har skilda åsikter om hur vänskapen förstördes, men detta är min. Jag älskar min vän och jag skulle kunna ge mig högra hans för att få tillbaks det vi hade, men tuvärr så går detta inte. Det kommer aldrig blir som förr, för när det blev fel så blev det Så Jävla Fel.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: