2011-01-13 ? 21:23:25

mat på google-vis.

Medans jag fördriver tiden tills min tvätt är klar i torktumlaren så tänkte jag berätta en liten rolig typisk jossan grej.
Jag har google-mani, jag googlar allt ! Idag skulle jag laga mat och eftersom mitt kök inte är gjort för att man ska laga några avancerade maträtter så blir det snabbmat. Sagt och gjort, jag skulle göra pasta (färdig på påse från lidl), men hittade inget decilitermått. På påsen stod det 500 ml kallt vatten, men avsaknaden av  dl-mått gjorde att jag hittade en tom smoothieflaska som det stod 250 g på, googlade upp hur mycket 500ml är i gram och fick fram svaret. Använde mig sedan av den tomma flaskan i brist på annat.
Sen kom problem nummer 2 : instruktionen på påsen var lång och allt var på tyska. Vad gör jag då ? Jo, jag googlade upp och översatte allt till svenska och fick en perfekt, god pasta på bara 5 minuter :) Vem har sagt att alla mina fix idéer ska vara dåliga ?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: