2012-03-18 ? 17:48:17

Jag är köpt.

Köpte schampo i höstas på Gekås i en storlek som vore mer anpassad till att tvätta av en mammut än att faktiskt tvätta mitt småländska, tunna svall några gånger i veckan. (Efter ett tag började tro att det skulle hålla i sisådär ett år när det liksom aldrig riktigt tog slut) Men häromdagen hände det som jag trott var omöjligt: flaskorna var så tomma att jag fick hälla i lite vatten i flaskan och spruta blandningen direkt i håret och snabbt som fan försöka massera in för att få något som kunde lika lödder. Insåg att nu, nu är det dags..

Jag har haft samma sorts schampoo sedan maj 2009 (Wella, enbart för att vi sålde det i butiken) och har aldrig innan kännt att jag behövt byta, men nu, nu jävla skulle det brassas på, nytt år, nytt schampoo, ut med det gamla, in med det nya (vilken rebell) !
Vad jag inte hade med i beräkningen av det nya schampooinköpet är att jag är så otroligt obeslutsam, velig och lider av någon djävulsk ångest inför nya saker att detta kunde barka käpprätt åt helvete. Meeeen, samtidigt som alla dessa svaga punkter är starka har jag en egenskap som är 1000 gånger starkare och det är envisheten och denna slog nu in med en sån kraft att jag gett mig fan på att jag skulle klara detta.
Jag äntrade apoteket (hade bestämt mig för apoteket för att det inte skulle finnas så många valmöjligheter och därför minska velandet och eventuellt obeslutsamheten) och en trevlig dam i övre medelåldern kommer fram och frågar om hon kan hjälpa till. Jag tackar och säger att jag ska ha ett bra schampoo som gör håret mjukt, kanske att jag kunde tänka mig ett som ger lite volym med.
Tanten plockar fram ett plutteschampoo och ett pluttebalsam och utbrister: Detta är det bästa vi har, det gör uuuuuuuunderverk på håret, jag använder det själv och är supernöjd. Leendet som följde uppfattade jag som riktigt uppriktigt och jag nickade snabbt åt henne och sa : Om du nu lovar att det är så bra så kör jag på det !

200 kronor senare och riktigt stolt över mig själv steppade jag ut ur apoteket och mötte upp Oscar, fortfarande lycklig över att jag lyckats utan ångest, velighet och obeslutsamhet, jag hade bara gått in & gjort det jag skulle.

Väl hemma hoppade jag ur kläderna och in i duschen, nu jävlar skulle det utföras underverk ! Jag var så nöjd att jag duschade, följde instuktionerna på flaskan som om det var första gången jag någonsin duschade och såg framför mig hur jag skulle få ett Wella-svall ala tjejen med det långa, glänsade håret som står jag skriker: YES YES YES i reklamen.

Ja, det var ju precis vad som hände, eller ? Nej, istället stog jag efter en stund med ett luft-torkat hår som såg ut PRECIS som förut, desstom luktar jag precis som kvinnan som sålde det, med andra ord, tant. Det har gått så långt att jag får kväljningar av lukten av mitt egna hår och överväger just nu på att sno Oscars duschcreme och hoppas på det bästa. Alternativen i fattiga tider är inte många fler liksom.

Slutsats av detta: Jag är köpt, jag är en sån där dum turistjävel som skulle kunna köpa sand mitt i Sahara. Eller solskyddsfaktor i en igloo, you get my point.
Kommentarer
Emman

Haha sötnos! Jag har en hemlis till dig sen! <3

2012-03-18 @ 18:48:25
URL: http://emmma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: