2010-02-24 ? 22:20:40

Faster than the speed of night.

Har haft en riktigt ursel dag idag, känns som att jag satt livet på uppförsbacke hela dagen. På dagis kände jag mig som världens suraste fröken som inte gjorde annat än att säga till. Hade så dåligt samvete när jag slutade i eftermiddags att jag var tvungen att gråta en skvätt i bilen.
På tal om bilen så var detta katastrof-eftermiddagen nummer 1. Pappa hade lovat att hämta mig på dagis vid SENAST 20 i 4 så jag kunde ta bilen till tandläkaren. Vid kvart i hade han fortfarande inte kommit och jag börjar gå hemmåt, då ser jag att hans bil står vid dagiset jämte. Jag går in och frågar, ingen har sett honom, jag går in till närmsta fabrik ( min mosters mans fabrik) och frågar om de sett honom. Nej, ingen hade sett honom, bara hans bil. Jag ringer non-stop till hans avstängda mobil samtidigt som jag går fram till hans bil och hittar den olåst och med nycklarna i. Jaha tänkte jag, då var det bara att trampa gasen i botten och åka som en blådåra in till stan för att inte missa tandläkaren...
En kvart försenad springer jag flåsande in till tandläkaren och skriker - Förlåt, jag är sen nu igen, till damerna i receptionen i förbifarten. När jag springer där och känner hur dålig kondis jag har så lovar jag mig själv att köpa ett gymkort det första jag gör när jag kommit till Stockholm. That's aint gonna happend !
Resten gick bra, han fixade tanden och jag tog svängan förbi apoteket på tillbaka vägen för att hämta medicin så det räcker ett tag i storstan. Hämtade upp Annie på hemvägen och släppte av henne i Forsheda för att sedan åka och möta mamma på Lampmarknaden/ CH barnting för att köpa presenter till min nya familj. Vi avslutade "shoppingrundan" på ica & blomsteraffären.
Väl hemma har jag städat inför morgondagens avskedsfest och lagat kvällsmat :) Vem säger att jag inte är världens bästa dotter ? ;)

Nu ? Sängen !

Puss på er !
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: