2010-02-17 ? 16:24:42

Första inlägget :)

Ännu en dag på dagis, idag med enbart 4 barn (resterande 12 är sjuka/lediga) så det innebar en lugn dag med massa lyx som man sällan annars kan unna barnen.
Jag började vid 9, nästan direkt när jag kom så tog jag med mig alla barnen för att gå på teater i skolans gympasal, superskönt att veta att man har med sig snälla och lugna barn så man slipper svettas, haha ! Teatern var mysig, en kille som spelade brevbärare som sjöng och berättade historier, barnen skrattade så de kiknade åt hans lustigheter ;)
Efter teatern var det dags att gå tillbaks till dagis där de andra fröknarna väntade för att äta mat, fick supergod lasagne & mini-semlor till efterrätt. För att kompensera efterrätten och få lite frisk luft så tog jag med de 3 återstående barnen till pulkabacken där vi efter en stund möttes upp av en av de andra fröknarna, det blev en timme med massa pulkaåkning och snöbus !
Vid mellanmålet (klockan 3) hade vi bara ett barn kvar så hon & jag åt äppelkräm & bara myste. När hennes mamma hämtat så plockade jag undan och sedan gick jag hem. Otroligt skönt att promenera hem och tänka över dagen och framtiden.

Som sagt framtiden, eftermiddagen/kvällen ska spenderas vid strykbrädan och resväskan. Här ska det packas ! Kan inte förstå att jag flyttar redan nästa helg, jag ska börja ett helt nytt liv....
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: