2010-02-22 ? 20:21:49

Helgen.

Förlåt att jag varit en sån slarvig bloggskrivare, men jag har faktiskt en bra ursäkt. Har nämligen haft sista-helgen-i-småland-på-ett-tag helg. Det har inneburit en massa fest, skratt, tårar och mys.
En liten kort resumé kanske ?

Fredag : slutade vid 1 och vid 2 var jag hos läkaren för ett sista samtal. Vid 4 var det födelsedagsfika för lilla mormor som fyllt år och hon bjöd på hemmagjord smörgåstårta :) MUMS !
Vid ca 6 hämtade Emmas föräldrar mig och jag åkte med dem in till stan, gjorde mig iordning med Emma och åkte sedan på förfest hos Sabine i hörle. Efter en trevlig förfest så bar det av till Harrys, där jag hade superkul ! Hann med 2 efterfester innan jag stupade i säng, helt död av trötthet och ont i fötterna. Lady in red och pussar är ju inte helt fel....

Lördag : Vaknade mysigt och stannade där till klockan 12 när Emma kom och hämtade mig. Vi åt lite middag, jag tvättade av mig sminket och bytte gårdagens kläder mot mysis. Vid 2 stupade vi i soffan framför Ebba & Didrik och där låg vi tills vi vaknade vid strax efter 4. Då blev det panik, jag ringde pappa och hoppade in i duschen i ren ilfart. Pappa hämtade mig vid ca 5 och då var det bara hem, hoppa i maskeradkläderna och ta på nytt smink för att bege mig emot HC där Jossan hade 20-årsfest. Blev en lyckad fest med massa goda drinkar, god mat & massa dans. Vid halv 3 bestämde vi oss för att återigen dra på efterfest, den började lyckat, men sen blev det lite knasigt.. Jag ska inte klaga, jag vaknade lika mysigt denna morgon, dock efter bara 2 timmars sömn pga det tråkiga som hände.

Söndag :Tog bussen hem vid 11 tillsammans med Annie och sen var det raka vägen hem och byta kläder och tvätta bort sminket för att invänta Emma som skulle komma och ha filmmys med mig :)
När vi sovit ett par timmar i soffan så kom nina & vi kollade på tv en stund och åkte sedan fram och åt pizza. Vid 9 åkte Emma hem och jag somnade direkt !

Idag vaknade jag med feber, ont i öronen och har tappat rösten, så det blev inget jobb för mig. Blev istället en dag sovandes i soffan, med en massa te och bra filmer. Har packat mina böcker, dvdfilmer och annat sånt som jag ska ha med i flytten och passade då på att damma mitt rum. Nu : alvedon och sängen !
Kommentarer
Syster Emelie

Vem har du pussat på och myst med? Kanske flera, vad vet jag?!

2010-02-26 @ 19:59:04
Josefina

Emilo ! Det var bara en. Vad tror du om mig ?! :P

2010-03-01 @ 10:26:16
URL: http://barnflickan.blogg.se/
Jennifer Ling

Vem vem vem Josefina? Vem har du myst med? :)

2010-03-11 @ 10:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: