2010-03-28 ? 21:48:13

En eloge till alla ensamstående !

Japp, då är ett av mitt livs största prövningar över. Har varit ensamstående 2 barns-mamma torsdag-söndag. Det hela har varit ett enda virrvarr av fika, tvätt, städ, disk, undanplockning, matlagning, tjat, gråt, skratt, dans, tidiga morgornar och kärlek.
Dagarna har börjat 05.20, varje dag ! Då kom I och kröp ner i sängen, sen efter ca en timme kommer J, då gick vi upp och kollar barnprogram. Vid 7 var det dags för frukost och så har dagarna rullat på, fika, lunch, mellis och middag. I torsdags och halva dagen i fredags var jag helt ensam med barnen från morgon till kväll. Sen mitt på dagen i fredags kom min mami från småland hit och hälsade på :) Vi gick ner till torget och lunchade innan vi åkte och hämtade barnen på dagis. Barnen blev genast trotsiga och väldigt "mammiga" mot mig. Dvs, en kombination av att de inte lyssnade och samtidigt skulle vara med mig hela tiden, helst innanför mitt skinn.
Efter en fika på gateau så tog vi bilen och åkte till Mörby för att hyra film och köpa godis, för att sedan åka hem och sätta på den första filmen som de såg med mamma och jag gick ut och sprang ca en mil med Molly.
Kvällen rullade på, jag badade själv, sen badade jag barnen, vi gjorde middag och åt en sen middag. Vid 20 var barnen så trötta och kinkiga att de grät och bad om att få sova. Jag bar ner båda och de somnade med en gång :)
Lördagen var lika tidig som vanligt och vid halv 9 blev barnen upphämtade för att åka på dans och jag och mamma tog bilen och åkte till ett köpcentrum här i närheten. Det blev en bra shopping ! Vid 1 lagade vi mat till tjejerna och sedan hämtade jag pappa i mörby. Det blev en slapp eftermiddag med mys och pyssel :)


Här pysslas det ! Handväskor skulle det bli :)


En av de fina skapelserna

När jag kom tillbaks från min joggingrunda och pysslet var klart tog jag fram dammsugan, för 2 gången på 3 dagar samtidigt som J skrek i högan sky eftersom hon hatar städning. När jag stod där och slet så tänkte jag : All freaking heder åt ensamstående mammor !
Kvällen blev sedan lugn, 2 glas rött och hemmagjord pizza, barnen stannade uppe till halv 9 (wow) och jag gick och la mig vid 22.
Idag gav min underbara pappa mig sovmorgon till halv 8 då han tyckte synd om mig för att jag sett så sliten ut kvällen innan. Så vid 8 gick jag och barnen upp, tittade klart på en film och gjorde sedan frukost till alla :) Dagen fortsatte i lugnets tecken och när mamma och pappa begav sig hemmåt så parkerade jag och barnen oss i soffan och kollade på en film. De har varit så gosiga och "mammiga" mot mig hela helgen, men när deras mamma och pappa kom hem vid 7 så var den avdankade gamla barnflickan inget att ha. hahah !
Nu har jag varit ute och sprungit med molly och sedan baljat i mig en halvliter chokladglass :) Håller på att tappa upp ett bad nu som jag ska lägga mig i med ett glas rött :)

Imorgon kommer bilder upp på lördagens shopping !
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: