2010-03-29 ? 11:51:43

joggingrundan förstörd.

Har man inte kontroll på sin hund ska man fan inte vistas bland folk med den. Det fick jag erfara idag !
Molly är världens snällaste och lydigaste hund, det säger alla som träffat henne ! Jag brukar få beröm för henne när jag är ute och går med henne av andra hundägare som är helt förbluffade att jag inte har något koppel på henne och ändå har sån kontroll.
För ca en halvtimme sedan så gav jag mig ut på en runda med henne, efter ca 10 minuters powerwalk och 5 minuters joggning så möter vi en tjej med 2 hudar som kommer från en avtagsväg till vänster. En av hennes hundar, en stor blandras börjar skälla aggressivt mot molly och jag kallar in henne och kopplar henne. Hon går snällt vid min sida och har blicken på mig. Den andra tjejen skrattar till och säger : Du behöver inte vara rädd, han är bara glad att se en annan hund.
Jag svarar och berättar att jag kopplar henne för att hon är rädd för andra hundar.
Jaja tänkte jag och fortsatte rakt fram, snett förbi de andra hundarna med molly på motsatta sida så att jag står ivägen för den andra hunden. Molly går snällt vid min sida och bryr sig inte om den andra hunden som är helt rabiat och drar och sliter i kopplet. Tjejen förlorar snabbt kontrollen över sin hund och den hoppar på molly och hugger henne i sidan. Molly hoppar undan och jag skriker : Hey ! Och puttar bort hunden. Då kläcker tjejen ur sig : Oj, jag måste nog kalla in honom, har verkar inte gilla henne.
jag blev fly förbannad och går fort därifrån med Molly och kollar så hon inte blivit skadad, det har hon inte men hon är rädd och skakar som ett asplöv. Jag går hemåt igen, fly förbannad.
Går förbi Saudiarabiens kungadömmes ambasadbostad och får där mig ett gott skratt. Killen som sitter varje dag i en liten stuga vid grindarna öppnar fönstret och busvisslar och skriker, come on J.Lo !

Efter det kunde jag inte hålla mig, jag skrattar och klapar molly och talar om för henne att hon är den finaste hunden i världen. För det är hon med all sannorlikhet !
Kommentarer
Queen

tittade förbi och ville bara önska en trevlig måndag! :)

2010-03-29 @ 13:01:41
URL: http://reemajohnson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: