2010-03-03 ? 14:02:15

sjukstuga och snorvalp.

Igårkväll hade jag tjejerna till halv 7 när M kom hem, vi lagade mat, läste sagor,målade naglarna och bara myste. Efter det var det raka vägen ner i soffan för min del, mådde inte bra alls, hade börjat tappa rösten igen och kännde mig febrig :/ Efter en varma-koppen, en macka och godnattkramar från I & J så gick jag och la mig fullt påklädd med elementen på max. 
Sov till halv 9 idag då jag gick upp för att säga hejdå till tjejerna innan de skulle till dagis, molly blev gladast av alla och höll på att kissa ner sig av glädje trots att det inte var många timmar sen vi sågs sist. Hon följer efter mig som en liten svans och jag får knappt gå på toa själv längre :P Det var ett mirakel att hon klarade att sova utan mig inatt, haha.
När flickorna och H hade åkt så ringde jag sjukvårdsupplysningen för att sedan ringa till vårdcentralen här på Djursholm. De förklarade för mig att jag var tvungen att skynda dit för att hinna under deras "drop-in", sagt och gjort, jag gick dit på ca 20 min. Där var de supersnabba & effektiva ( & dyra ?! )och efter ca en timme var jag ute på gatan igen, med förmaningen om att gå hem, vila, inte prata och inte vara ute i kylan. Har tydligen fått någon form av vajsing på stämbanden iom att jag tappade rösten förra veckan. Så nu blir det lugn och smärtstillande för halsen.
Smsade precis H och hon skulle plocka upp barnen på dagis och skjutsa hem dem hit och så ska jag ha dem mellan 15 och 17.  Känns underbart att man bor i en familj som verkligen bryr sig och är snälla även fast jag är deras "anställd" :)
Men nu är det dags för soffan igen, molly springer runt och bär på mina snorpapper jag lämnar överallt, kanske inte det fräschaste..
Skriver mer ikväll om jag hinner !
Puss !
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: