2010-05-24 ? 13:53:26

ytterligare en helg som ensamstående.

Har varit inaktiv på bloggen i helgen eftersom jag haft tjejerna även denna helg. Kan göra en resumé av helgen som varit fylld av aktiviteter.

Fredag : Lämnade tjejerna på dagis och åkte sedan hem och la mig vid poolen en stund innan det var dags att bege sig mot rådmansgatan. Där mötte jag upp Hannah och hon hängde med mig när jag fixade mina naglar, vi han även med en underbar lunch i solen på vårt nya stammishak på söder, en liten grekisk taverna. Hemma i fin-förorten igen så la vi oss på varsin solstol och lapade sol innan tjejerna kom hem vid 17. Vi tog på oss lite kläder och begav oss mot videobutiken för att sedan åka och handla middag. Denna kväll bjöd jag hannah & tjejerna på pasta med krämig räk- och morotssås.
När tjejerna lagt sig så satte jag och hannah oss ute på terassen och drack vin, åt godis och pratade till sent inpå natten.

Lördagen : Vaknade och åt frukost, packade ihop våra saker och begav oss mot barracuda för lite sol & bad. Dock blev besöket inte långvarigt utan vi begav oss hemmåt poolen igen. Vid 12 satte jag tjejerna i badet, tog fram finklänningar och hjälpte dem att bli fina inför kalaset de skulle på. Hannah lagade panerad fisk och pasta till lunch, underbart ! Vid halv 2 hämtade jag upp morfar C och kusinen I och körde mot stocksund där kalaset skulle äga rum. Hann knappt hem till Djursholm igen innan det var dags att sätta sig i bilen och åka och hämta tjejerna och I igen. Dags för cirkus !
Efter en fullspäckad dag så var det två trötta tjejer som med stor möda åt middag i form av potatisgratäng, kött och sallad. Återigen satte jag och hannah oss på terassen och drack vin och pratade till sent :)

Söndagen : Tjejerna lekte med en kompis på förmiddagen och vi åt sallad till lunch. Det var dåligt väder så eftermiddagen tillbringades inne så när som på en runda till affären för att handla.
Vid halv 6 kom barnens farmor och hälsade på och kom med den brillijanta idén att vi skulle äta middag ihop. Sagt och gjort, vi hade en trevlig middag och åkte sedan till barnens gammelfarmor och sa hej.
Behöver jag säga att jag var trött ? Barnen somnade direkt och jag somnade vid halv 10 när H & M kom hem.

Idag har jag legat ute i solen och nu ska jag bege mig mot Sköndal för lite umgänge. Jobbar knappt något denna veckan pga visningaroch annat så det blir mycket tid hos hannah :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: