2011-01-03 ? 15:01:12

Flygresan ner hit.

Igår vid 19.55 var det sagt att min plan skulle lufta från Landvetter. Så fort jag lämnade mamma och pappa i centralhallen så började saker och ting bli svettiga. För det första : på min biljett och på skärmarna stod det att jag skulle gå till gate 18 som är nästan längst bort i ena delen av flygplatsen. Väl på plats blev jag nervös och extrakollade på skärmarna och ser då till min förtvivlan att de bytt gate till nummer 16 som ligger i andra delen av flygplatsen. Det var bara att gilla läget, konka bort mina 10kg handbaggage till gaten och se glad ut (såg nog snarare svettig ut).
Väl vid gaten ropar de ut att det blir 5-10 minuters försening och ber alla att sätta sig ner sålänge. Sakt och gjort, jag hamnar jämte en svettig tysk som skriker upprört på tyska i sin mobiltelefon. Känner för att börja gråta, springa ut och följa med mamma & pappa hem igen. Samlar mig dock.
Efter över 30 minters väntan så får vi gå ombord och planet lyfter 40 minuter efter avgångstid. Jag sitter spänt till sista sekund i mitt säte och hoppas att jag ska hamna jämte en snygg kille, alternativt en tystlåten tjej och därmed få en trevlig resa. Sist av alla kommer min "granne", en hårig, svettig, salamistinkande man som liksom trycker sig ner i sätet jämte mig, tittar på mig och säger : Hello there little one.
Jag ville dö. Funderade på att krossa rutan och hoppa ut. Samlar mig igen.
Resterande flygresa sitter jag i ett os av vitlök och med halva grannens kroppsvikt i knäet. Förutom gratis mat & dricka så var flygresan ett salamistinkande helvete.

Om jag sa detta till familjen och groomarna här i tyskland ? nej, jag log och sa att det var en underbar resa. Hjälp, någon ?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: