2011-01-21 ? 10:52:19

roadtrip och intrycks-stopp.

I onsdags eftermiddag åkte jag med en av groomarna, Christina, till tävlingen. Vi åkte i den stora hästlastbilen som inte bara innehöll 4 hästar för runt miljonen styck utan även packning för ett helt kompani. Den beräknade restiden var 6 timmar, men med tanke på trafiksituationen i detta land så tog det 7,5. Det var en lång väg och hur mycket jag än försökte så drabbades jag av tillfälliga anfall av narkolepsi, vaknade en stund senare av gamnacke och dreggel på kinden. Väl framme hade klockan blivit 2 och vi möttes av 3 förvirrade män som skulle visa oss vart vi skulle ställa hästarna, sanningen var att de inte hade en aning. När vi äntligen hittat stallet så lastade vi av hästarna och alla saker (inte visste jag att man behövde så mycket saker för bara en helg & 4 hästar) och vid halv 4 kunde vi gå och lägga oss i lastbilen. Jag somnade omgående och vaknade klockan 7 igen när Christina gick upp för att vet-checka hätarna. Lyckades somna om och vaknade sedan vid halv 10, klädde på mig och mötte upp Christina för att hämta mitt vip-band. Vid 14 kom leo och kathi, sen är hela eftermiddagen ett töcken, massa människor, hästar och barn. När jag och leo kom till hotellet vid halv 8 så var jag så trött efter alla intryck att jag såg ut som en gammal alkis, luktade som en med.  Behöver jag säga att det blev en dusch och tidig sänggång ?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: