2010-03-22 ? 11:48:26

Borta bra - men hemma bäst

Jaha, då var en mys-helg i Sandviken avklarad. Resan dit var lite svår till en början med buss, tunnelbana, pendeltåg och upptåget helt själv  för att sedan bli uppmött av Caro i uppsala. Där började det bra då hon hade med sig kaffe och kanelbulle och sedan fortsatte hela resan superbra, ända tills i söndags då hon och anna hoppade av i uppsala och jag fick åka själv hem mot Djursholm. Hatar verkligen att byta tåg och grejer när man är helt själv, har inga problem att åka själv inom Stockholm och ut till Djursholm, men när man ska uppåt och inte har någon aning om vart allt ligger eller vart tågen åker ifrån kan det var knepigt. Men jag klarade det och kom hem hel och ren vid ca 6 igår. Har nog aldrig känt mig så nöjd som när jag fick sjunka ner i min soffa framför tv:n med mysbyxor och min nya tjocktröja jag köpte i helgen. Älskar att vara hemma !

Pratade med syster Emma igår när jag gick från bussen och sa det som slagit mig så många gånger : Andra blir frälsta, hoppar fallskärm eller träffar sin själsfrände för att hitta sitt rätta jag. Jag flyttar till Stockholm och har nog aldrig mått så här bra, känt mig såhär självständig eller varit så nöjd med min tillvaro. Självklart älskar jag min familj och mina vänner i småland, men det var detta jag behövde för att bli den riktiga Jossan igen. Den stora frågan är nu om min förälskelse till Stockholm någonsin kommer släppa ? Den som lever får se..

En härlig gammal bild från 2004 :)

Kommentarer
Anna

jag hoppas inte att Stockholmsförälskelsen släpper!! släpper den kan jag inte flytta hem till ditt fina hus och mysa med mysbyxor i din soffa :(((

puss :* <3

2010-03-22 @ 12:14:23
URL: http://exhausted.devote.se
Hanna Holmström

åå, vad härligt att höra : ) jag är så himla glad för din skull!!

2010-03-22 @ 15:13:31
Holmströms

vi andra i familjen Holmström, Nína Peffe, Snårre & Doris blir såååå glada när ví hör att du har det helt underbart i Stockholm, vi älskar Dig Jossan!!!!

2010-03-22 @ 17:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: