2011-01-13 ? 17:48:22

städmani 2.0

Har varit ledig idag igen och därför tagit tillfället i akt att ha sovmorgon, lång frukost, tvättning och min avslappningssyssla nummer 1 : strykning.
Kom ner och möttes av ett mindre kaos i vardagsrummet (trots att jag plockade iordning där senast igårkväll), det stod smutsiga tallrikar, halvfulla askkoppar och smutsiga glas lite här och var. Min första instingt var att sätta igång och röja, men stoppade mig själv och gick in i tvättstugan och började stryka min tvätt istället. När jag var klar med detta kunde jag inte släppa tanken på det äckliga vardagsrummet. Tömde diskmaskinen i ett försök att stoppa min upcoming städmani. Gick upp med min tvätt, hängde in den, försökte sätta mig vid datorn. Kunde jag släppa städmanin ? NEJ, en kvart senare så finner jag mig själv i ett undanplockat och avtorkat vardagsrum.
Summa summarum :
Jag är dum i huvudet som plockar upp andras skit när jag inte ens behöver det.
Kommentarer
Emilo

Kontrollmani??? Det är härligt att höra att du inte har ändrat dig, familjens lilla knäppgök. Puss

2011-01-13 @ 20:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: