2010-03-04 ? 21:17:49

Torsdag med mycket sömn.

Efter att ha sovit nästintill hela dagen ( vad hände med äta 6 ggr per dag och motionera 1 h ?! ) så vaknade jag upp av att kusin Hanna ringde :) Blir så glad när folk ringer hemmifrån, tycker fler borde göra det ! Mer telefonsamtal åt Josefina !
Iallafall så var jag ledig tills klockan 18 idag då jag tog hand om tjejerna eftersom M & H skulle ut och äta middag :) Vi lekte kurragömma, under hökens vingar och åt pasta carbonara innan det var dags att krypa till sängs. Trots högljudda protester och tjat om att de ville vara uppe för att de var inte aaaaalls trötta ( ögonen gick i kors och huvudet hängde ) så gick tandborstning och toalettbesök ganska snabbt. I behövde jag bara bär tillbaks till sängen 2 ggr medans J blev omstoppad säkert 100 gånger ( den unga flickan vet minsan hur man retar gallfeber på Jossan ). Men i sann supernanny-anda så sa jag bara godnatt och kramades de första 2 gångerna medans jag bara bar tillbaks och stoppade om de andra. Det är enligt henne förbjudet att prata med barnen när de varit uppe flera gånger eftersom att det är uppmärksamhet de vill ha och det får de genom att man pratar och gosar med dem. Bestämd, rättvis men kärleksfull ska man vara !

Iallafall så sov de båda som små grisar när klockan var 20.15 och nu är det bara jag vaken, Molly däckade på mattan strax efter att barnen hade somnat in. Nu väntar jag uppe tills M & H kommer hem och sedan blir det även min tur att sova :)

Ha det bra alla mina fina bloggläsare & glöm inte : Ni är värdefulla, alla på sitt eget sätt !
Kommentarer
Sara

Inte lätt det där! :P

Annars går det bra?

2010-03-05 @ 10:02:30
URL: http://ioslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: