2010-05-04 ? 21:07:22

första dagen på nya jobbet :)

idag var det rise and shine klockan halv 8, en snabb macka åkte ner samtidigt som jag klädde på mig och smetadepå mascara. Klockan 5 över 8 begav jag mig till bussen och klockan 8.50 var jag framme på dagiset :)
Fick först hjälpa I.d, som är den enda svenska på stället, att ta hand om de största barnen. Vi hade sångsamlig med sånger om de olika bokstäverna ( allt var på engelska ) och jag fick bekanta mig med barnen :)
Efter en stund gick jag ut och hjälpte M.e och C.a med de minsta barnen. Dagen gick superfort och helt plötsligt var klockan 1 och det var dags att ta en kopp kaffe och sen bege sig hemmåt. Kan erkänna att jag svävade på moln mot bussen, så fina lovord som jag fick höra från personalen var längesen jag hörde. De var supernöjda med mig, min insats och min hantering av barnen. Jag fick 2 nya tider i maj som jag ska jobba heldag på :)

När jag kom hem så bytte jag om, chillade lite och begav mig sedan till vårdcentralen. För alla er som inte varit på vårdcentralen/husläkarnmottagningen i djursholm så ska jag berätta för er att jag varit där 2 gånger och inte en enda gång lyckas de hitta min inbokade tid i registret, inte heller lyckas jag sänka medelåldern nämnvärt eftersom det alltid har varit jag och sen inte en enda kotte under 85.  De är dock snabba och trevliga ( & DYRA ! ) och det är ju det viktigaste !
Imorgon ska jag tillbaks klockan 8 på fastande mage för att ta såkallade avancerade blodprover. De ska kolla sköldkörtel, röda och vita blodkroppar, blodsocker m.m.

Vid halv 6 började jag ha tjejerna, vi åt kvällsmat och läste böcker innan det var dags för att sova, de la sig i sina sängar klockan halv 8 och när jag kom ut ur tvättstugan ( ca 20.40) hade de somnat :)
Nu är jag i stryklandet och kommer vara tills jag somnar.
Kommentarer
Amila

kul att det gick bra på det nya jobbet :)

2010-05-06 @ 02:23:52
URL: http://amilahe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: