2010-05-03 ? 22:50:42

lyckodag eller vad ?

Började dagen tidigt, åt lite halv frukost och begav mig mot Sätra Äng för jobbintervju. Väl framme i sätra hade jag ingen aning om vart stället låg och tjejen jag skulle träffa svarade inte på telefonen, men smålänning och talförd som jag är så frågade jag en mamma som hoppat av samtidigt som jag och hon visade mig snällt vägen :)
Väl framme så gick tiden superfort, jag visade mina papper, hon visade verksamheten och berättade om den. Jag blev stum, så härlig personal och otroligt söta och glada barn. Alla pratade flytande engelska så jag kännde mig en smula obekväm med min knaggliga engelska. ( Som jag förövrigt trodde var flytande och superbra, men skenet kan bedra )
Jag hjälpte till att mata och lägga de minsta innan det var dags att ta bussen hem med fina lovord från M.e, tjejen som är chef. Hon lovade att höra av sig när de behövde personal, sa att hon sparat mitt nummer och tackade mig för att jag kommit.
När jag satt och väntade på bussen dök en tysk tjej som jobbar på dagiset upp och vi pratade och skojjade hela resan till Mörby. Hon sa att alla tyckt att jag var supertrevlig och att hon förstod om jag var nervös inför att prata då alla är superbra på engelska.

När jag kom hem till Djursholm så lagade jag lite middag, ringde folktandvården i värnamo och lyckades få en tid på måndag innan jag åker tillbaks till stockholm. Ringde även vårdcentralen här i Djursholm och fick telefonnummer till "min" husläkare.
Vid strax innan 3 bagav jag mig in mot stan för att möta hannah, vi gick och lämnade tillbaks mina söndriga jeans och sedan satte vi oss på Wayne´s. Mycket skratt och prat om helgen blev det :) Vid strax efter 4 ringde min telefon och jag tittar inte vem det är utan svarar bara, det var M.e som tackade för dagen och sa att de tyckt om mig supermycket och undrade om jag kunde börja jobba redan imorgon. Klart som korvspad att jag kunde det :D Så imorgon jobbar jag på dagis mellan 9-13 och har tjejerna från 17.30 och framåt :)
Efter det lyckade samtalet så tog jag och hannah tunnelbanan till odenplan och gick till sveavägen och hämtade mina Acne jeans som jag vunnit på auktion på tradera.
När jag kom hem så provade jag jeansen och de sitter PERFEKT :D

Eftersom jag haft en dag full med positiva saker så har jag svårt att tro att morgondagen kommer bli lika bra, men man kan alltid hoppas :) Nu ska jag sova i mitt lyckorus !
Kommentarer
bitterfittan

tack sötnos (:



hoppas du har haft en fin kväll nu?

2010-05-04 @ 02:39:51
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
julia

sv: tack så jätte mycket ;)

Allt bra idag?

Kram//julia

2010-05-04 @ 14:23:06
URL: http://pinkstreet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: