2011-01-01 ? 23:35:47

Årsresumé 2010 del 1

Januari :

Jobbade på dagis här i Bredaryd och trivdes som fisken i vattnet. Av en händelse så registrerade jag mig på en au-pair sida på nätet och 2 sekunder efter jag tryckt på "spara" så ringer H från Djursholm och erbjuder mig ett jobb.
Jag blev väldigt tveksam till en början och bad om att få fundera. En dag senare får jag ett erbjudande om ett superfint jobb i england (som jag tackade nej till).

Februari :
Började månaden med att åka utomlands med syster, mamma & pappa.


Väl där trillar det in erbjudanden om jobb men jag beslutade mig ,med hjälp av min familj, att välja Djursholm. Ett erbjudande jag aldrig ångrar !

Jag fortsatte att jobba på dagis, festa med mina vänner och började även packa inför flytten, då såg det ut såhär :



Mars :
Jag flyttade upp till Stockholm och min första arbetsdag var 1 mars. Jag fick då äntligen ta hand om mina älskade prinsessor ! I början var det mycket jobb och långa promenader med molly, men jag hann även med sjukdom, hemlängtan, barntrots och kärleksstunder.
Jag förlorade en vän, åkte till sandviken, hittade mig själv, shoppade, var ensamstående mamma i 4 dagar. Mellan allt detta så hann jag med oändliga fikastunder med Hannah.



April :
Jag var hemma i småland på semester en vecka, hängde på söder med hannah & hanna, hälsade på carro & anna i uppsala, började spela bingolotto, tog springningen på allvar, åt frukost ute i trädgården, lekte utomhus med tjejerna, fikade i kungsan, tog fram solbrillorna, invigde vårstövlarna, fick ny dator, var sjuk, fick besök av fina Emma med c, festade på stureplan, hade mys med tjejerna och var ute och red med H.
Jag spenderade utöver allt annat nästan alla helger som ensamstående :)



Resten kommer imorgon :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: