2011-01-25 ? 22:00:35

Dum blondin ?

okej, medans jag väntar på att vattenkokaren ska blir klar, som förövrigt är min käraste vän i detta land, så tänkte jag knåpa ihop ett litet inlägg om dagens bravader. Eftersom jag förmodligen är en av de mest olycksdrabbade människorna i landet så hände det lite saker idag som är typiskt mig.
Jag lånade Kathis bil för att åka till saturn, ungefär som tysklands svar på elgiganten, hade kollat upp exakta adressen och knappade in den i navigatorn. Startade bilen och rattade ut från gården, halva vägen gick bra, tills vi kom in i samhället och navigatorn (som förövrigt pratar på tyska) talar om för mig att fortsätta rakt men detta är inte möjligt så jag får svänga, då ber den mig göra en u-sväng och åka tillbaks, sagt och gjort varpå 10 bilar tutar på mig eftersom jag kört mot enkelriktat. Jag satt i bilen, gömde ansiktet i händerna och skrek alla fula ord jag kunde. Tillslut vände jag tillbaka och hittade en väg jag kunde köra på, navigatorn beräknade om rutten och ledde in mig på ännu en enkelriktad väg. TUT TUT lät det på varenda bil i närheten och jag var i upplösningstillstånd, men lyckades i paniken hitta en väg som inte var enkelriktad och kom tillslut in i parkeringshuset och tänkte att nu jävlar, nu kommer min tur tillbaks.
Nepp, det gjorde den inte utan det blev stopp, jag fattade inte hur man kom innanför bommarna i parkeringshuset. Fick snällt gå fram till en tysk i en bil bakom och denne förklarade för mig hur jag skulle komma in. Efter att ha åkt upp 6 våningar i parkeringshuset så parkerar jag och går in för att sedan inte hitta ingången till affären. Här var jag nära på att ge upp, börja lipa och åka hem, tills en tysk kom fram och visade mig vart jag skulle gå. Väl inne i affären får jag veta att det inte finns en enda dator som har annat språk en tyska och då är det ju ganska meningslöst för mig att köpa en dator där om jag ändå inte fattar hur man ska använda den.
När jag satte mig i bilen för att åka hem så hörde jag riktigt hur hela tyskland skrattade åt den dumma jävla blondinen från sverige..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: